Bilmek İstedikleriniz
Bu bölümde, site içeriğinde bahsi geçen hastalık ve tedavilerle ilgili bilmek istediğiniz detaylara ait sorular yanıtlanmaktadır.
Siz de SORUN...
(Aktif bir e-posta adresi kullanınız.)
Dışkılama ve makatla ilgili kişisel sorunlar için lütfen, ÖNBİLGİ TALEP Formu doldurun, yanıtlayalım....
venomtrk Bağlantı 12.11.12
Slm. hocam yaklaşık 45 gün önce basur ve çatlaktan ameliyat oldum. ameliyat sonra yaklaşık 15 gün ağrı ve sızı oldukça fazlaydı.. sonrası günler giderek azaldı. ancak 45 gün olmasına rağmen kanama durmadı. özellikle wc de ıkınma hissi fazla olduğu zamanlarda kanama bol oluyor diyebilirimki burun kanması gibi 8-15 damla arasında bir kanama oluyor.normal tuvalet sürecinde ise 2-5 damla oluyor.. ve sonrasında 2-3 saat ağrı yapıyor.. özellikle öksürünce o bölge kasılır gibi ağrı oluyor..doktoruma bu şikayetleri ilettim. parmakla muayene ettikten sonra basurla ilgili bir sıkıntı yok..kanamalar ordaki deriden kaynaklanıyor dedi. bir dudak çatlağı gibi o bölge kullanıldıkça kanama yapar dedi..işim gereği akşama kadar oturuyorum. acaba bu oturma süreci iyileşmeyi geciktirirmi? doktorum 20 günde düzelirsin demişti ama 45 gün oldu normalmi? ve ele gelen şişlikler mevcut halen..doktorum onlar deri dedi zamanla kaybolmazlar ama dahada incelirler dedi.. peki hocam bu kanamaların sürmesi ve ağrıların olması normalmi? ve tahmini ne kadar daha sürer? protoloc krem ve anestol kremi kullanmaya devam etmelimiyim ( 30 gün geçince bıraktım) şimdiden teşekkürler..
Op. Dr. Levent TEZCAN
12.11.12
Geçirmiş olduğunuz klasik hemoroid ameliyatı sonrasında bu kadar süre geçmesine rağmen bu derece kanama ve ağrıların devam ediyor olması makat ağzının bir şekilde zorlanma devam ettiğinin bir göstergesidir.
Makat çatlağı, hemoroid gibi makat ağzına ait hastalıkların oluşmasında hatalı dışkılama alışkanlığı ve buna bağlı olarak artan, ıkınarak dışkılama alışkanlığı en önemli rolü oynar. Ancak çoğu kişi, bu hatalı alışkanlığının farkında bile değildir. “Ikınma” denildiğinde sıklıkla akıllara “zorlanma” gelir veya anlaşılır ve çoğu kişi de bu nedenle “ıkınmadığını” belirtir.
Halbuki normal dışkılama sürecini "Mermiyi namluya ver, ama namludan sen çıkarma, kendiliğinden çıksın" modeli olarak düşünürsek; tuvalete oturulduğunda ilk olarak karın kaslarını kullanarak dışkıyı makat ağzına yönlendirir yani mermiyi namluya veririz. Ama çoğu defa, farkında bile olmadan makattan çıkışın, kendi kendine olmasına müsaade etmez; yine karın kaslarını kullanarak dışkıyı dışarıya da çıkarmaya çalışırız.(Namludan da çıkarma işlemi) Bu karın kaslarının desteği, toplam dışkılama sürecinde %25 den fazla olmamalıdır. Ama olur..... Yani mermi namludan da çıkartılır. İşte bu karın kaslarının desteğiyle olan bu çıkışlar IKINMA ALIŞKANLIĞI nı oluşturur ve yıllar içerisinde pek farkında olmadan, artarak yapılır.
Yıllar boyu artarak devam eden bu ıkınmalar makat içindeki mukozada esnemeye ve bu esneyen mukozanın dışkı çıkışı sırasında ağızda toplanmasına, dolayısıyla da dışkı çıkışını engellemeye başlar. Yani DIŞKI ÇIKIŞ GÜÇLÜĞÜ KABIZLIĞI yaşanmaya başlar. Ancak buradaki kabızlık “bilinen” kabızlık tariflerinden farklıdır. Her ne kadar düzenli olarak tuvalete gidiyor ve yumuşak kıvamlı dışkı çıkarabiliyor olsanız da dışkı çıkışı sırasında her aşamada ıkınmanız gerektiğinden bu durum da kabızlık olarak tanımlanır ve ıkınmayı daha da artırır.
İşte yıllardır artarak devam eden ve pek farkında olmadığınız bu IKINARAK dışkılama alışkanlığınız sonucunda internal mukozal prolaps (GİZLİ MAKAT SARKMASI) gelişerek hastayı dışkı çıkış güçlüğü kabızlığına sokar.
İnternal mukozal prolaps (gizli makat sarkması) hastalığı olan hastalarda kısır döngü misali zamanla artan ıkınmalara bağlı olarak makat ağzı zorlanmaya ve namlu ucu hasar görmeye başlar. Hemoroidal hastalık başta olmak üzere makatta anal spazm(kasılma), anal fissür gibi ilave hastalıklar, oluşan hasarın derecesine bağlı olarak gün yüzüne çıkmaya başlar. Bu nedenle sizin durumunuzda olan hastalarda asıl sorun ne hemoroid ne fissür ne de anal spazm dır. Asıl sorun; internal mukozal prolaps’ın yani gizli makat sarkmasının neden olduğu dışkılama güçlüğüdür.
Dolayısıyla da size uygulanacak tedavi ile dışkılama güçlüğünü oluşturan ana neden ortadan kaldırılmadığı(ki kaldırılmamış) sürece makat ağzı zorlanmaya tekrar devam edecek ve yıllar içersinde tekrarlama adı altında ek sorunlar gelişebilecektir... Neden- Sonuç ilişkisi.... Buzdağının suyun üstünde kalan kısmını temizlemek ilk etapta faydalı gibi görünse de suyun altındaki kısmı da temizlenmediği sürece sıkıntı devam edecektir. Bu amaçla öncelikle; 1. Detaylı sorgulama ve muayene, 2. Defekografi(ilaçlı dışkılama filmi) 3. 3D Endoanal usg ile değerlendirilmenizin uygun olacağını düşünüyorum....
Makat çatlağı, hemoroid gibi makat ağzına ait hastalıkların oluşmasında hatalı dışkılama alışkanlığı ve buna bağlı olarak artan, ıkınarak dışkılama alışkanlığı en önemli rolü oynar. Ancak çoğu kişi, bu hatalı alışkanlığının farkında bile değildir. “Ikınma” denildiğinde sıklıkla akıllara “zorlanma” gelir veya anlaşılır ve çoğu kişi de bu nedenle “ıkınmadığını” belirtir.
Halbuki normal dışkılama sürecini "Mermiyi namluya ver, ama namludan sen çıkarma, kendiliğinden çıksın" modeli olarak düşünürsek; tuvalete oturulduğunda ilk olarak karın kaslarını kullanarak dışkıyı makat ağzına yönlendirir yani mermiyi namluya veririz. Ama çoğu defa, farkında bile olmadan makattan çıkışın, kendi kendine olmasına müsaade etmez; yine karın kaslarını kullanarak dışkıyı dışarıya da çıkarmaya çalışırız.(Namludan da çıkarma işlemi) Bu karın kaslarının desteği, toplam dışkılama sürecinde %25 den fazla olmamalıdır. Ama olur..... Yani mermi namludan da çıkartılır. İşte bu karın kaslarının desteğiyle olan bu çıkışlar IKINMA ALIŞKANLIĞI nı oluşturur ve yıllar içerisinde pek farkında olmadan, artarak yapılır.
Yıllar boyu artarak devam eden bu ıkınmalar makat içindeki mukozada esnemeye ve bu esneyen mukozanın dışkı çıkışı sırasında ağızda toplanmasına, dolayısıyla da dışkı çıkışını engellemeye başlar. Yani DIŞKI ÇIKIŞ GÜÇLÜĞÜ KABIZLIĞI yaşanmaya başlar. Ancak buradaki kabızlık “bilinen” kabızlık tariflerinden farklıdır. Her ne kadar düzenli olarak tuvalete gidiyor ve yumuşak kıvamlı dışkı çıkarabiliyor olsanız da dışkı çıkışı sırasında her aşamada ıkınmanız gerektiğinden bu durum da kabızlık olarak tanımlanır ve ıkınmayı daha da artırır.
İşte yıllardır artarak devam eden ve pek farkında olmadığınız bu IKINARAK dışkılama alışkanlığınız sonucunda internal mukozal prolaps (GİZLİ MAKAT SARKMASI) gelişerek hastayı dışkı çıkış güçlüğü kabızlığına sokar.
İnternal mukozal prolaps (gizli makat sarkması) hastalığı olan hastalarda kısır döngü misali zamanla artan ıkınmalara bağlı olarak makat ağzı zorlanmaya ve namlu ucu hasar görmeye başlar. Hemoroidal hastalık başta olmak üzere makatta anal spazm(kasılma), anal fissür gibi ilave hastalıklar, oluşan hasarın derecesine bağlı olarak gün yüzüne çıkmaya başlar. Bu nedenle sizin durumunuzda olan hastalarda asıl sorun ne hemoroid ne fissür ne de anal spazm dır. Asıl sorun; internal mukozal prolaps’ın yani gizli makat sarkmasının neden olduğu dışkılama güçlüğüdür.
Dolayısıyla da size uygulanacak tedavi ile dışkılama güçlüğünü oluşturan ana neden ortadan kaldırılmadığı(ki kaldırılmamış) sürece makat ağzı zorlanmaya tekrar devam edecek ve yıllar içersinde tekrarlama adı altında ek sorunlar gelişebilecektir... Neden- Sonuç ilişkisi.... Buzdağının suyun üstünde kalan kısmını temizlemek ilk etapta faydalı gibi görünse de suyun altındaki kısmı da temizlenmediği sürece sıkıntı devam edecektir. Bu amaçla öncelikle; 1. Detaylı sorgulama ve muayene, 2. Defekografi(ilaçlı dışkılama filmi) 3. 3D Endoanal usg ile değerlendirilmenizin uygun olacağını düşünüyorum....
serkan37-34 Bağlantı 21.02.12
merhaba hocam. 2007yılında izmirde .... hastanede hemoroid ameliyatı oldum.ameliyattan kısa bir süre sonra tekrar nüksetti. çok sıkıntılı zamanlarım oldu ameliyattan korktum. ancak korkumu tekrar yendim doktora gittim. 4. evre olduğunu ameliyat olmamın gerektiğini belirtti. ameliyat oldum. doktorun tabiriyle çok kullanılmayan yöntemle damarları bağladığını belirtti. 10 gün sonra kontrole gittiğimde ödem olduğunu belirtti. muayenesi çok ağrılı olduğu için 2 kere gittim. açıkcası gitmek istemiyorum. şu anda iltihaplanma olduğunu farkediyorum. sürekli bir cıvıklık hissediyorum. daflon kullanıyorum. geçicibir durummudur.yardımınızı rica ediyorum
Op. Dr. Levent TEZCAN
21.02.12
Sizi baştan itibaren ileri evre hemoroidal hastalık olarak değerlendirmek uygun olacaktır. Bu bağlamda ilk ameliyatınızda; klasik ameliyatın mevcut bir takım riskleri(darlık vs...) nedeniyle tamamının temizlenmesi yerine bir kısmının alınması, müteakiben devamının yapılması yönünde bir düşünce hakim olmuş olabilir. Bu nedenle de siz bu süreçteki sorunları tekrarlama olarak değerlendirebilirsiniz... Damar bağlama diye tanımlanan yöntemler sıklıkla HAL/DGHAL veya boğma(RBL) olabilmektedir. Bunlar cerrahi dışı tedavi alternatifleri olarak sunulmaktadır.
İster cerrahi isterse cerrahi dışı olsun tüm yöntemlerin kendilerine özgü artıları ve eksileri mevcuttur. Hangi yöntemin hangi hastaya uygulanacağına dair bir standart yoktur. Çünkü her hastanın hem durumu hem de tedavi beklentileri farklı olabilmektedir. Bu nedenle anal bölge şikayeti ile gelen bir hastada hekimin öncelikli görevi hastanın durumunu netleştirmektir. Bu amaçla sadece görsel olarak dıştan yapılan bir anal bölge muayenesi veya buna eklenmiş bir endoskopik muayene(kolonoskopi gibi..) her zaman yeterli olamamaktadır. Öncelikle detaylı bir sorgulama ve bu sorgulamanın da dışkılama alışkanlıklarını içermesi gerekmektedir. Yani anal işlevlerin tam olarak değerlendirilmesi gerekmektedir. Dolayısıyla da hastanın sorunları bu neden-sonuç ilişkisi içersinde ele alınmalıdır. Ki, ancak bu sayede hastaya durumuna özgü tedavi alternatifleri sunulabilsin.... Bu sunumu müteakip hasta kendi tedavi beklentileri doğrultusunda, tabii ki bu alternatiflerin artı ve eksilerini de öğrenerek karar verebilsin....
Çok uzattım ama hala devam eden şikayetlerinizin olduğunu da düşünürsek öncelikle ilk aşamaya yani doğru tanı aşamasına gidilmeli, sorunlarınızın temel nedeni bulunmalı, sonrasında da durum ve tedavi beklentilerinize uygun olarak değerlendirilmeniz gerekebilir...
AnalCerrahi işlemleri asla basit işlemler değildir. Bu konuda bilgili ve bilinçli olmak, neden-sonuç ilişkisini kurmak, temel tedavi önceliklerinizi belirtmek durumunudasınız... Çünkü çok fazla alternatif var....
İster cerrahi isterse cerrahi dışı olsun tüm yöntemlerin kendilerine özgü artıları ve eksileri mevcuttur. Hangi yöntemin hangi hastaya uygulanacağına dair bir standart yoktur. Çünkü her hastanın hem durumu hem de tedavi beklentileri farklı olabilmektedir. Bu nedenle anal bölge şikayeti ile gelen bir hastada hekimin öncelikli görevi hastanın durumunu netleştirmektir. Bu amaçla sadece görsel olarak dıştan yapılan bir anal bölge muayenesi veya buna eklenmiş bir endoskopik muayene(kolonoskopi gibi..) her zaman yeterli olamamaktadır. Öncelikle detaylı bir sorgulama ve bu sorgulamanın da dışkılama alışkanlıklarını içermesi gerekmektedir. Yani anal işlevlerin tam olarak değerlendirilmesi gerekmektedir. Dolayısıyla da hastanın sorunları bu neden-sonuç ilişkisi içersinde ele alınmalıdır. Ki, ancak bu sayede hastaya durumuna özgü tedavi alternatifleri sunulabilsin.... Bu sunumu müteakip hasta kendi tedavi beklentileri doğrultusunda, tabii ki bu alternatiflerin artı ve eksilerini de öğrenerek karar verebilsin....
Çok uzattım ama hala devam eden şikayetlerinizin olduğunu da düşünürsek öncelikle ilk aşamaya yani doğru tanı aşamasına gidilmeli, sorunlarınızın temel nedeni bulunmalı, sonrasında da durum ve tedavi beklentilerinize uygun olarak değerlendirilmeniz gerekebilir...
AnalCerrahi işlemleri asla basit işlemler değildir. Bu konuda bilgili ve bilinçli olmak, neden-sonuç ilişkisini kurmak, temel tedavi önceliklerinizi belirtmek durumunudasınız... Çünkü çok fazla alternatif var....
anıl Bağlantı 17.02.12
hocam 45 önce hemoroid va aynı zamanda anal fissür ameliyatı oldum çok şükür bu zamana kadar ağrı ve sızım olmadı fakat her tuvalete çıkışımda azda olsa kanama ve akıntı oluyo doktoruma bunu sorduğumda bana ameliyat sonrası bi et beni oluştuğunu ve bu yüzden kanama yaptığını söyledi sizden öğrenmek istediğim bu süreç daha ne kadar devam edecektir psikolojik olarak kanama gördüğümde moralim bozuluyor
Op. Dr. Levent TEZCAN
18.02.12
Geçirmiş olduğunuz ameliyatlara ve son durumunuzu(muayene) bilmeden yorum yapmak çok doğru olmaz. Anal Cerrahide tedavi, diğer cerrahi tedavilere gibi büyük bir oranda sadece ameliyatla bitmez. Ameliyat sonrası sürecin de çok iyi önceden belirlenmesi, bu konuda bilinçlenilmesi gerekir.
Bu konu ile ilgili olarak tedavi öncesi doktorunuzla başladığınız diyaloğu devam ettirmenizi öneririm.
Bu konu ile ilgili olarak tedavi öncesi doktorunuzla başladığınız diyaloğu devam ettirmenizi öneririm.
volnil Bağlantı 10.01.12
hocam 1o senedir hemoroid sıkıntısı çekmekteyim ameliyattan çok korkuyordum fakat geçtiğimiz aylarda bir tesadüf sonucu sizin sitenize ulaştım okuduklarımdam çok etkilendim ve inancım çok yükseldi ama bursa da olmanız ve benim yoğun iş tempom yüzünden gelemedim 8 gün önce istanbul da bir özel hastanede ameliyat oldum hem hemoroid aynı zamandada çatlak varmış size sormak istediğim ameliyat sonrası tuvalete gitmeye çok korkuyorum ve her gidişimdede kanama ve sancı oluyo acaba bu durumum ne kadar devam edecek sıcak su banyosunu devamlı yapmaktayım şimdiden size çok teşekkür ederim
Op. Dr. Levent TEZCAN
10.01.12
Öncelikle geçmiş olsun. Klasik hemoroidektomi ameliyatları sonrası da ilk 10-15 gün; makatı bir şekilde kullanma zorunluluğunuzun olması sebebiyle doktorunuzu "hürmetle anacağınız" dönemdir. Sıcak su oturma banyoları bu ağrıların en iyi ilacıdır. İlave olarak çeşitli ağrı kesici ilaç veya iğneler takviye edilebilmektedir. Bu sayede ağrıların süresi ve şiddeti azaltılabilmektedir. Bu konu ile ilgili detaylı bilgilendirmeyi doktorunuzla görüşmeniz çok daha uygun olacaktır.
Çeşitli makat sorunları ile gelen ve sizin gibi Hemoroid ve/veya fissür tanısı almış olan hastalarda tedavi öncesi, özellikle dışkılama işlevine ait ıkınma alışkanlığı detaylı olarak değerlendirilmelidir. Çünkü makat sorunları bu ıkınma alışkanlığı neticesinde Hemoroid/fissür adı altında sonuçlanabilmektedir. Dolayısıyla da uygulanan tedavi, nedenden ziyade sadece sonuca yönelik olmaktadır. Bu durum, ileri dönemlerde memnuniyetsizliklere veya nüks diye tanımlanan sorunlara neden olabilmektedir.
Çeşitli makat sorunları ile gelen ve sizin gibi Hemoroid ve/veya fissür tanısı almış olan hastalarda tedavi öncesi, özellikle dışkılama işlevine ait ıkınma alışkanlığı detaylı olarak değerlendirilmelidir. Çünkü makat sorunları bu ıkınma alışkanlığı neticesinde Hemoroid/fissür adı altında sonuçlanabilmektedir. Dolayısıyla da uygulanan tedavi, nedenden ziyade sadece sonuca yönelik olmaktadır. Bu durum, ileri dönemlerde memnuniyetsizliklere veya nüks diye tanımlanan sorunlara neden olabilmektedir.
skrn82 Bağlantı 23.03.11
mrb,ben 2gün önce hemoroid ameliyatı oldum.çok ağrım var.ve oturma banyosunda kullandığım batikondan sonra suyun değdiği yerler tahriş olmuş gibi çok kaşınıyor.ameliyat olduğumu kimse bilmiyor.pazartesi günü meme fibroadenom ameliyatı olacağım.hemoroid ameliyatı olduğum anlaşılırmı.bu ağrılar nezaman geçer.nezaman iyileşirim.çok korkuyorum bişey olcak diye.lütfen yardımcı olurmusunuz
Op. Dr. Levent TEZCAN
23.03.11
Öncelikle geçmiş olsun... Klasik Hemoroid ameliyatı sonrası sıcak su oturma banyoları gerek ağrıların azaltılması gerek yara iyileşmesinin hızlandırılması gerekse anal bölgenin mekanik temizliği için sıklıkla kullanılır. Ancak son yıllarda Batikon, Rivanol gibi solusyonların bu suya ilave edilmesinin pek bir yararı olmadığı üzerine görüş birliği bulunmaktadır.
Klasik Hemoroid ameliyatı sonrası dışkılama sonrasında biraz da oluşan akıntıların etkisiyle çok tatlı kaşıntılar oluşmaya başlar. İyileşme süreci içersinde bu zamanla kendiliğinden kaybolur.
Hemoroid ameliyatınızı saklama gereksinimi niye duyuyorsunuz ki? "Dalga geçerler?" diye düşünüyorsanız bilin ki yanılıyorsunuz. Dalga geçmeye kalkanlara söylenecek çok güzel bir laf vardır. "Derdi çeken bilir. Esprisi de en iyi o yapar...."
Fibroadenomla ilgili sorunuz ve tedavi sürecinizle ilgili daha ayrıntılı bilgi için doktorunuzla görüşmeniz çok daha faydalı olacaktır...
Klasik Hemoroid ameliyatı sonrası dışkılama sonrasında biraz da oluşan akıntıların etkisiyle çok tatlı kaşıntılar oluşmaya başlar. İyileşme süreci içersinde bu zamanla kendiliğinden kaybolur.
Hemoroid ameliyatınızı saklama gereksinimi niye duyuyorsunuz ki? "Dalga geçerler?" diye düşünüyorsanız bilin ki yanılıyorsunuz. Dalga geçmeye kalkanlara söylenecek çok güzel bir laf vardır. "Derdi çeken bilir. Esprisi de en iyi o yapar...."
Fibroadenomla ilgili sorunuz ve tedavi sürecinizle ilgili daha ayrıntılı bilgi için doktorunuzla görüşmeniz çok daha faydalı olacaktır...