ANASAYFA | ÖN BİLGİLENME FORMU | BİLMEK İSTEDİKLERİNİZ | HASTA HİKAYELERİ | BİZE ULAŞIN
Üye girişi yapmak için lütfen tıklayınız.
Üye olmak için lütfen tıklayınız.

Genel Cerrahi (PROKTOLOJİ) Uzmanı







ANASAYFA » BİLMEK İSTEDİKLERİNİZ
 

Site içeriğinde anlatılan hastalıkların tanı ve tedavi süreçleriyle ilgili olarak bilmek istedikleriniz ve/veya anlaşılmayan konular, başlıklar halinde listelenerek cevaplandırılmıştır.

Listemizde cevabı olmayan sorunuz varsa, lütfen formumuzu kullanarak bize iletiniz.
Lütfen, kişisel sıkıntılarınız için Ön Bilgilenme Formumuzu kullanın.

Basur(Hemoroid) (184) Kıl Dönmesi (5) Rektosel (13) Anal Fissür(Çatlak) (29) Anal Apse-Fistül (33) Anal (Ters) İlişki (8) Kabızlık (8)
Ne Yapmalıyım? (13)
1 2 3
Rumuz: Nesli 20.10.18, 07:44
Merhabalar hocam benim size bi sorum olacaktı defekografide ikibuçuk üç santim arası rektosel çıktı bende doktorum ameliyatlık degil dedi nette bakıyorum üç santim rektosel ameliyat yapılmalıdır diyor ameliyat olmalıyım olmamalimiyim size sormak istedim tam boşaltım yapamıyorum cevap verirseniz çok sevinirim
Cevap: (22.10.18, 03:05)

     Rektosel hastalığının tedavi planlamasında, rektoselin defekografik ölçüsü tek başına yeterli bir kıstas değildir. Tam boşaltım yapamamaya yol açan ilave yapısal ve işlevsel hastalıkların olup olmadığı da irdelenmelidir.
Rumuz: Yasemin 25.09.18, 05:05
Merhabalar hocam 9 ay önce rektoselden mesh yama koyularak ameliyat oldum şuan çok kötü durumdayım vajinamda çok ağrılar var hocam ayrıca artık idrarimida yapamiyom doktoruma soruyorum bı problem yok diyo benim size sorum bu yama ile rektosel ameliyatında nasıl bı yanlışlık olurki vajinada bu kadar dayanılmaz ağrı oluşur vajinamim alt tarafı değil daha çok üst tarafında çok ağrı var hocam idrar yaptığımız yerde ürolojiye gidiyorum bı sorun yok diyo zaten başıma ne geldiyse rektosel ameliyatından sonra geldi mesela diski yaparken sanki idrar yapacağım yere vuruyor orası çıkacak gibi oluyo hocam lütfen bana bı cevap verin bu yama yada rektosel ameliyatında nasıl bı yanlışlık olmuş olabilir ki ben bu hale geldim cevap verirseniz çok sevinirim hocam bide güya profosere ameliyat oldum nerden bilebilirimki başıma bunlar geleceğini ben fissur için gitmiştim doktor rektosel dedi güvendim ameliyat oldum sonuçta profesor dedim keşke biraz arastirsaydim size gelseydin ameliyatı olup bu durumlara düşünce araştırma yapınca sizi buldum malesef hocam nolur bana cevap verin nasıl bı hata yapmış olabilir doktor
Cevap: (26.09.18, 01:04)

     Öncelikle geçmiş olsun. Detaylarını bilmediğim rektosel ameliyatıyla ilgili yorum yapmam doğru olmaz. Ancak her ameliyatın kendine has artıları ve eksileri olabilmektedir. Ayrıca dışkılama sorunları olan bayan hastalarda rektosel hastalığı, sıklıkla tek başına olmaz. Bu durum, rektosel ameliyatının başarı oranını olumsuz yönde etkileyebilir. Özellikle de gözardı edilen veya fark edilemeyen bir anismus varlığında...
     Mevcut durumunuzun sil baştan ele alınması, detaylı bor sorgulama ve muayene sonrasında baryum defekografi (Kesinlikle MR defekografi değil), yüksek çözünürlüklü anal manometri ve 3D Endoanal ultrasoın gibi tetkiklerlede incelenerek durumunuzun tam ve net olarak ortaya konmasını öneririm. Tüm bu detaylı teşhis aşaması sonrası çıkacak sonuçlara göre tedavi planlamasına gidilebilir...
  Not: İsteğiniz üzere cevabımız mail adresinize gönderilmemiştir.
Rumuz: Aysima 18.07.18, 07:22
Merhabalar hocam bir sene belki bi buçuk seneye yakın acil bı şekilde dışkılama yapiyorum fakat tamamının gelmediğini anlayınca ikiniyorum yine çıkmayınca işaret parmağımı makatin içine sokarak makatin icinde kalan diskiyi bu şekilde boşaltıyorum bu şekil dışkılama yapmam makata ne gibi zarar verir cevap verirseniz sevinirim şimdiden teşekkürler
Cevap: (19.07.18, 00:56)

     Anlattıklarınız dışkılama güçlüğü (dışkı çıkış güçlüğü tipi kabızlık) çatısı altında değerlendirilen Anismus, Rektosel, Rektal Intussusception, Pelvik taban düşüklüğü gibi hastalıklarla uyumludur.
     Anlattıklarınız hiç de normal birşey değildir. Yıllar geçtikçe ilerleyip yaşam kalitesini düşüren daha kötü sorunlara yol açabilir. Özellikle de 50 yaş üstünde tuvalete yetişememe ve abdest tutamama gibi....
     Size tavsiyem bu şikayetlerinizi en yakın hastaneye müracaat ederek; varsa Proktoloji ama yoksa Genel Cerrahi Uzmanı meslektaşlarımızla paylaşarak muayene olmanız, sonrasında defekografi (ilaçlı dışkılama filmi) başta olmak üzere anal manometri, endoanal ultrason gibi ileri tetkiklerle araştırılmanız yönünde olacaktır.
Rumuz: Semra semra 01.03.18, 09:28
Merhabalar hocam ben yaklaşık bir sene önce fissurden ameliyat oldum ama iyilesemedim bı kaç doktora gittim biseyin yok dediler ama ben dışkılama olayında çok sıkıntı çektim dışkılama hep cıvık şekildeydi ama bı turlu tamamını bosaltamadim kendi kendime darlikmi oluştu acaba dedim bir iki doktora sordum darlık yok ama fissurun iyilesmemis ve rektosel var dediler yama ile rektosel ameliyatı oldum fissur için ameliyat yapılmadı ama ben şuanda diskimi tam olarak yapamıyorum şişkinlik ve gaz cikaramiyorum bunun sebebi fissurmudur hocam üç ay geçmesine rağmen rektoselde sonra hala sorunlarım devam ediyor hatta daha kötü oldum bunun bı iyileşme süreci yokmu hocam acaba fissur ameliyatını olursam gecermi bu sıkıntılar cevap verirseniz çok sevinirim şimdiden teşekkürler
Cevap: (01.03.18, 14:38)

     Yaşadığnıız dışkılama güğlüğü nedeniyle makatınız, her tuvalette zorlanmış ve sonunda çatlak oluşmuş. Bunun üzerine önce çatlak nedeniyle ameliyat (kas gevşetme) olmuşsunuz. Ama ameliyata rağmen devam eden dışkılama güçüğü nedeniyle makat zorlanmaya devam etmiş ve çatlak da iyileşememiş. Bunun üzerine tekrar muayene olduğunuzda yaşadığınız dışkılama güçlüğünün ve makattaki zorlanmanın sebebi olarak rektosel hastalığı tespit edilmiş. Bunun üzerine rektosel onarımı ameliyatı olmuşsunuz. Ama buna rağmen yaşadığınız dışkılama güçlüğünün bir şekilde devam etttiğinizi ifade ediyorsunuz.
     En son ameliyatınızın üzerinden 3 ay geçmiş olması sebebiyle sil baştan çok daha detaylı bir şekilde ele alınmanız gerekir. Özellikle de.....
   1. Geçirmiş olduğunuz anal fissür ameliyatının tam ve eksiksiz bir şekilde yapılıp yapılmadığının 3D Endoanal Ultrason ile araştırılması,
   2. Geçirmiş olduğunuz rektosel ameliyatının başarılı olup olmadığını ve dışkılama sırasında makat ağzının yeterince açılıp açılamadığını MR defekografi yerine oturur vaziyette yapılacak Baryum Defekografi ile araştırılması,
   3. Yüksek çözünürlüklü anal (anorektal) manometri ile makatın abdest tutma yeteneği ile dışkılama yeterliliğinin, özellikle de anismus yönünden araştırılması gerekecektir.
     Tüm bu detaylı inceleme sonucu...
  a. Karın şişkinliği ve gaz çıkaramama da dahil olmak üzere yaşadığınız dışkılama güçlüğü sebebinin anal fissür olup olmadığı,
  b. ikinci bir anal fissür ameliyatına (kas kesme) ihtiyacınız olup olmadığı, bu ameliyatın mevcut dışkılama güçlüğü sıkıntılarına çözüm olup olmayacağı ve son olarak da bu işlemin sizde kalıcı kaçaklara (abdest tutma yeteneğinde azalmaya) yol açıp açmayacağı belli olur.
Rumuz: Asya 28.12.17, 15:26
Rektosel ameliyatında perineden yama koydular hocam bugün on gün oldu hala güzel bı gelişme yok özellikle de gaz cikaramiyorum fissurdenmi bilmiyorum tuvalete çıktıktan sonra gaz çıkarma olayı hiç olmuyo ve kasiklarim agriyo kendi doktoruma sorduğum sorulara cevap alamıyorum ameliyat olduktan sonra aratirirken sizi buldum keşke size gelseydim eğer iyilesemezsem siz tekrardan rektosel onarımı yapabilirmisiniz şimdiden teşekkürler
Cevap: (29.12.17, 05:44)

     Rektosel hastalığı dışkılama güçlüğüne yol açan hastalıklardan biridir ve çoğunlukla da tek başına olmaz. Sıklıkla Anismus, rektal hiposensitivite, intussusception veya pelvik taban düşüklüğü gibi dışkılama güçlüğüne yol açan diğer hastalıklarla birlikte olur. Dolayısıyla bu süreçte uygulanan rektosel ameliyatının, dışkılama güçlüğüne ait tüm sıkıntılara çözüm olması beklenemez.Bu nedenle ameliyat öncesi hastaların defekografi, anal manometri ve endoanal us gibi tetkiklerle iyice araştırılması ve tüm olası hastalıkların tespit edilerek tedavi palanlanmasını önermekteyiz.
     Şu aşamada sindirim sistemini çalıştıracak şekilde beslenmeyi artırıp iyice sıkışmadan tuvalete gitmemenizi ve tuvaltte de diafram nefes eşliğinde dışkılamaya çalışmanızı öneririm. Ayrıca öncelik doktorunuzun olsa da arzu ederseniz iyileşme süreci sonrası kontrollerinizi yapabiliriz...
1 2 3
basurum.com ® 2006-2009
Bu site kişileri bilgilendirmek amacıyla hazırlanmış olup, sağlık hizmeti vermemektedir.
Bu bilgilere dayanarak profesyonel tıbbi danışmanlık hizmeti almayı ihmal etmeyiniz ve geciktirmeyiniz.