güler 11.01.23
Merhaba hocam, 2.5 aydır bir apse ve fistül hikayem bulunuyor, daha önceden de sizi rahatsız etmiştim kusura bakmayın lütfen. Son çektirdiğim ilaçlı pelvik MR raporu şu şekildedir. Anal kanalda internal sfinkter ile saat 11-12 lokalizasyonunda ilişkili, bu seviyeden sağda intersfinkterik seyir göstererek glutal bölgede cilde açılan, en geniş çapı 3 mm olan IV-gadolinium sonrası kontrast tutan fistül traktı mevcuttur. Sağ eksternal sfinkterde minimal enflamasyon bulguları dikkati çekmiştir.
Daha öncesinde fistülümün ağzı bulunmuyordu ama son 2 haftadır ağız oluştu ve ufak ufak akıntılar başladı.MR sonucum da göz önüne alınırsa sizce hangi tedavi yöntemi benim için daha uygun görünüyor? Fikrinize önem veriyorum. Uzakta yaşadığım için maalesef size gelemiyorum. Özel bir hastanede ameliyat olmayı düşünüyorum, tekrarlama ihtimalinin yüksek olması sebebiyle lazer yöntemi uygulanmasını istemiyorum.
Daha öncesinde fistülümün ağzı bulunmuyordu ama son 2 haftadır ağız oluştu ve ufak ufak akıntılar başladı.MR sonucum da göz önüne alınırsa sizce hangi tedavi yöntemi benim için daha uygun görünüyor? Fikrinize önem veriyorum. Uzakta yaşadığım için maalesef size gelemiyorum. Özel bir hastanede ameliyat olmayı düşünüyorum, tekrarlama ihtimalinin yüksek olması sebebiyle lazer yöntemi uygulanmasını istemiyorum.
Op. Dr. Levent TEZCAN
12.01.23
MR raporu, Anal fistülde tedavi yaklaşımını belirlemek için tek başına yeterli değildir. MR raporu, hastanın muayene bulguları ve cd görüntüleri (mümkünse de 3D Endoanal USG görüntüleri) ile kombine edilerek değerlendirilmelidir. (Kişisel tercihim)