Op. Dr. LEVENT TEZCAN
  • DESTEK
    • Ön Bilgi Formu
    • Soru sorun
    • Hasta Hikayeleri
    • Üye Girişi
    • Yeni Üye Kaydı
    • Parolamı Unuttum
User picture

PROKTOLOJİ BURSA

  • Hakkımızda
  • Anal Hastalıklar
    • Hemoroid (Basur)
    • Anal Fissür (Çatlak)
    • Anal Apse-Fistül
    • Anal/Perianal Siğil
    • Anal Kaşıntı (Pruritis Ani)
    • Makat Darlığı
    • Kıl Dönmesi (Pilonidal Sinüs)
  • Anorektal Hastalıklar
    • Pelvik Taban Hastalıkları
    • Gaz-Dışkı Kaçırma (İnkontinans)
    • Kronik Kabızlık
    • Dışkılama Güçlüğü
    • Rektosel (Makat fıtığı)
    • Anismus (Makatta kasılma)
    • Rektal Prolapsus (Makat Sarkması)
    • Pelvik Taban Düşüklüğü
    • Rektal Hiposensitivite
  • Teşhis ve Tedavi
    • Anal (Anorektal) Muayene
    • 3D Endoanal Ultrasonografi
    • Defekografi (Baryum/MR)
    • Anal Manometri (HRAM)
    • Endoskopik Muayene
    • Biofeedback Terapi
    • LaserÖtesi Tedavi
  • Proktoloji Blog
  • İletişim
  • PROKTOLOJİ DESTEK
  • Ön Bilgi Talep Formu
  • Sizden Gelen Sorular
  • Hasta Hikayeleri
  • Anasayfa
  • Bilmek İstedikleriniz 3

Bilmek İstedikleriniz

Bu bölümde, site içeriğinde bahsi geçen hastalık ve tedavilerle ilgili bilmek istediğiniz detaylara ait sorular yanıtlanmaktadır.

Siz de SORUN...
(Cevaplarımızın mail adresine de gelmesini isterseniz aktif bir mail adresi kullanınız.)

Dışkılama ve makatla ilgili kişisel sorunlar için lütfen, ÖNBİLGİ TALEP Formu doldurun, yanıtlayalım....

  • Basur(Hemoroid) ( 557 )
  • Kıl Dönmesi ( 7 )
  • Rektosel ( 21 )
  • Anal Fissür(Çatlak) ( 223 )
  • Anal Apse-Fistül ( 492 )
  • Anal (Ters) İlişki ( 34 )
  • Kabızlık ( 212 )
  • Rektal Prolapsus ( 6 )
  • Abdest tutamama ( 4 )
Genel Anlamda... ( 391 )
Hangi Branşta Muayene Olunur? ( 2 )
Nasıl Beslenmeliyim? ( 3 )
Basur kanser yapar mı? ( 4 )
İlaç ve Bitkisel Tedavi ( 2 )
Ne Yapmalıyım? Basur muyum? ( 17 )
Ameliyat Sonrası ( 116 )
Gebelik ve Basur ( 4 )
Lazerli Ameliyat? ( 10 )
Laserötesi Farkı? ( 8 )
Tezcan Operasyonu ( 0 )
Kıl Temizliği-Epilasyon ( 1 )
Ne Yapmalıyım? ( 6 )
Ne Yapmalıyım? ( 21 )
Ne Yapmalıyım? ( 219 )
Çocuklarda Kabızlık-Fissür ( 2 )
Ters İlişki ve Anal Fissür ( 2 )
Ne yapmalıyım? ( 492 )
Ne yapmalıyım? ( 34 )
Ne Yapmalıyım? ( 212 )
Ne Yapmalıyım? ( 6 )
Ne yapmalıyım? ( 4 )
Kurt41 Bağlantı 27.07.25
Selamlar hocam bugun ameliyat olalı 24 un oldu klasik yontemle 4 adet meme alindi dikisli ameliyat. suan tuvalet esnadinda fazla agrim olmuyo. tuvaletten sonra yarim saat sonra hafif derecede agrilarim oluyo bu agrilar zamanla gecer mi.
Yalniz eskisi gjbi diski kalinligim yok gibi isaret parmagim kalinliginda cikiyo. darlik olustugundan supheleniyorum. bunun onune gecebilirmiyiz. yoksa hep boyle kalinliktamii cikcak. zamamla duzelme olurmu.
Op. Dr. Levent TEZCAN 28.07.25
  Bu süreçte mümkün olduğunca beslenmeyi değiştirip dışkı kıvam ve kalınlığını artırmaya odaklanmanızı öneririm. Herşeyden bolca yeyin. kabız olmayı hedefler tarzda beslenin. Çivi, çiviyi söker misali... Ama bu durum, ister istemez ağrıyı da artıracaktır. Ama bu sayede, çok daha kalın dışkı yapabilir ve makat darlığı (stenoz) riski yaşamamış olursunuz.
Cisemm Bağlantı 24.07.25
Hocam 3. Evre hemoroidim vardı bundan iki yıl önce lazer ile kanayan hemoroid durduruldu ve küçüktüldü tam geçmeyecek ama %80 rahatlatacagi söylendi asma işlemi kullanıldığı söylendi amaç şiddetli kanamayı durdurmakti ve özel klinikte oldum. Ve ondan 1 kaç ay sonra cam kesiği tarzında tuvalet sırasında ağrım oldu onun için tekrar gittim ve krem ile bu sıkıntım geçmişti ve bir süre sonra memeler artık dışarı çıkmaya rahatsızlık vermeye başlamışti. Her büyük abdest sonrası şişlik oluşup en az yarım saat oturmaynca şişlik hissi gitmiyordu. Sürekli çok ıkınıp aşırı kabız olan biri değilim ara ara oluyordum ama bazıları tuvalete yetişemiyor ve geciktiriyordum her sabah yapardım ve ben o düzeni yaşam şartları ile bozdum ve şimdi iki yıl geçtikten sonra aradan tekrar kanama sebebi ile ameliyat oldum bu sefer bağırsak son kısmı çıkartılarak lazer yöntemi ile cerrahi işlem uygulanarak ikisi çıkartıldı ve şimdi 6.günüm dışkılamam olmasına rağmen çok kasıntıdan yapamadım magnezi kalsine kullanarak 5 . Gün anca yapabildim sanırım lekenme şeklinde kanama ve dışkılama sırasında kanama normalmiş kokuda var o normalmi hocam ve ben bu acıları çektikten sonra tekrar tekrarlarmi beslenmeme dikkat etmeye çalışıyorum her istediğimi yemek istiyorum ama yine aynı şeyler olacak die korkuyorum altta yatan tekrarlama sebebi varmıdır
Op. Dr. Levent TEZCAN 25.07.25
 Uygulanan tedavi sebebiyle ilk 4-6 hafta iyileşme sürecinde olan bir hastaya, yaşadığı sıkıntılara yönelik olarak yorumda bulunmak doğru değildir. Bu süreçte doktorunuzun yönlendirmeleri doğrultusunda ilerlemeniz gerekir.
 Ama şunu unutmayınki; hemoroid hastalığı, sıklıkla altta yatan ve dışkılama güçlüğüne yol açan hastalıkların (Anismus, rektal hiposensitivite, Rektal Internal Mukozal Prolapsusu gibi) bir sonucu olarak belirginleşir. Dolayıaıyla sadece hemorodi tedavisi olmak da ağacın dallarını budamak gibidir. Ağacın kökü durduğu sürece yeniden yeşillenmesi kaçınılmazdır.
recep Bağlantı 09.07.25
Hocam merhabalar Hemoroidektomi operasyonu ile 3 adet pake alındı zorlu bir süreç oldu o günden bugüne ve 58.gün bugünden yazıyorum ve son 1 aydır haftada bir tekrarlayan gaitadan sonra tekrarlayan arada pıhtılı ve ardından sızıntı şeklinde kanamalarım oluyor bugün 20 damla kadar kanama oldu. Daflonu devam ediyorum ve gaitadan sonra yanma acı batma spazm oluyor 6 saat sonra geçiyor ödemden kaynaklı mıdır geçmesi gerekmiyor mu bu süre zarfında bu ağrılar ve 2 adet Tramboz mevcut. Endişelenmeli miyim? Ne yapmam gerekiyor. Son muayenemi 1 ay önce oldum ve anal fissür gibi herhangi bir bulgu bulunmadı ve her şey normal denildi. Arada etli yemek yiyorum, sebze yemeklerim çoğunlukta. Gaitamın kalınlığını ve sertliğini kontrol edemediğimden olabilir mi, tahriş mi oluyor acaba, sert zemine oturma sigara içme gibi şeyler etmen mi? Bu normal mi ve ne zamana kadar sürecek ayrıca ne yapmalıyım? Teşekkür ediyorum değerli tecrübenizi ve tavsiyenizi bekliyor.
Op. Dr. Levent TEZCAN 10.07.25
  Geçirmiş olduğunuz hemoroid ameliyatının üzerinden neredeyse iki ay gibi bir süre geçmiş. Dolayısıyla yaşadığınız sıkıntıları, iyileşme süreci ile ilişkilendirmek ne kadar doğru olabilir?
Ki en son yapılan doktor kontrolünüzde de haricen bir sorun olmadığı ifade edilmiş. Bu durumda sonuç olarak...
  Hemoroid anal fissür gibi hastalıkların, sıklıkla altta yatan ve dışkılama güçlüğüne yol açan hastalıkların (Anismus, rektal hipsensitivite, rektal mukozal prolapsus gibi) bir sonucu olarak geliştiğini ve sıkıntılar yol açar hale dönüştüğü, bilinen bir gerçektir. Bu çerçevede sorunlar yaşayan hemoroid hastalarına, sadece hemoroid tedavisi yapıldığı takdirde; altta yatan ve devam eden dışkılama güçlüğü nedeniyle her dışkılama sürecinde makata yüklenme olmakta ve bu yüklenmelerin bir sonucu olarak da dışkılama bağımlı sorunlar yaşanmaya devam etmektedir. Hatta kabız olmamaya çalışın denilerek de beslenme hedef gösterilir.
  Sizin durumunuzda olan birçok hastanın tedavileri eksik kalmaktadır. Hemoroid ve anal fissür olan hastaların, Altta yatan ve dışkılama güçlüğüne yol açan hastalıkları da içine alacak şekilde ele alınmaları ve tedavileri de sadece makattaki sorunları değil, işlevsel bütünselliği dikkate alacak tedavileri içermelidir.
Imaro Bağlantı 11.06.25
Merhabalar hocam, ben bundan 13 hafta önce lazerli hemoroid ameliyatı oldum. Doktor hemoroidlerimin çok büyük ve son evreden daha kötü olduğunu söyledi. Kontrol günüm geldiğinde ve doktora gittiğimde doktorum hemoroidleri çok iyi gomdugunu, iyi bir iş çıktığını söyledi. Sonrasında bir tahriş yaşadım ve anestol ile oturma banyosuyla atlattım. Sonrasında hiçbir ağrı sızı ve kanama yaşamadan hayatıma normal devam ettim fakat bundan 2 hafta önce yine bir tahriş yaşadım tam makatin girişinde. Ben günde 2 öğün beslenmeme rağmen 4-5 defa tuvalete çıkıyorum. İlk etapta ne kadar lifli beslenirsem besleneyim kabızlık vardı ve her seferinde çok fazla yanma,ağrı sızı yaşıyordum ve tahriş makatin içinde olduğu için anestol hiç fayda etmiyordu. Sonrasında tekrar doktora gittiğimde her şeyin yolunda gittiğini bunun sadece bir tahriş olduğunu söyledi ama benim için ağrı ve sızı derecesi gittikçe yükseldi. Birkaç gün duphalac kullandım ve yavaş yavas tuvalet kıvamı normalde dönmeye başladı. Bacaklarım uzun olduğu için alafrangada tam boşalma olmadığını farkedip alaturka tuvalete geçtim ve ogunlerimi iyice lifli gıdalara çevirdim. Kayısı tüketmeye başladım ve aslında dışkı kıvamına çözüm oldu, hatta tahrisli bölgeye dışkının artık değmeden geçtiğini farkettim fakat kıvam normale dönmesine rağmen hala gunde bir kez kanamam mutlaka oluyor. Ister istemez 2 haftadır da devam ettiği için aklıma şu soru geliyor. Bu hep böyle mi gidecek? Tahriş bu kadar geç iyileşen bişey mi ve burası tamamen ne zaman normale dönüyor yani ne zaman kabız da olsak normalde olduğu gibi bir acı cekecegiz? Doktorum oradaki dokunun tamamen iyilestigini söyledi çünkü.
Op. Dr. Levent TEZCAN 13.06.25
  Yıllardır hemoroid, anal fissür (çatlak) gibi makat hastalıklarına sahip kişilerde; sadece hemoroide / sadece çatlağa odaklanmak yerine işlevsel bütünselliği, yani altta yatan ve dışkılama güçlüğüne yol açan hastalıkları da kapsayan bir tedavi planlaması yapılması gerektiğini savunmaktayız. Ki etkin ve kalıcı sonuçlara ulaşılabilsin... Ki aklı kı.ında yaşamak zorunda kalınmasın... Aksi takdirde sizin de belirtmiş olduğunuz gibi kabız olmamaya çalışın, kabız olursanız tekrarlar denilen veya zamanla tekrarladı diyen hastalardan olunur. Yani topal ördek misali; EKSİK TEŞHİS=YETERSİZ TEDAVİ....
 Sonuç olarak... Lazerli de olsa hemoroid tedaviniz çok iyi olmuş olabilir. Ama unutmayın ki sizi bu duruma, yani hemoroid tedavisi olma durumuna getiren ana unsur; altta yatan ve dışkılama güçlüğüne yol açan hastalıklar... Anismus, rektal hiposensitivite, rektal internal mukozal prolapsus gibi... Ama bu hastalıklara yönelik ne bir tespit ne de bir tedavi planlamanız mevcut. Dolayısıyla da lazerli hemoroid tedavisi öncesi geçerli olan ana unsurlar, aynen devam ediyor. Dolayısıyla hala rahat ve sorunsuz bir dışkılama mümkün olmuyor.
 Diğer taraftan, sizin durumunuzda, yani makat ağzı memelere sahip birçok kişi (doktorlar da dahil); dışkılama sırasında belirginleşen bu memeler nedeniyle makat ağzının tıkandığını ve o yüzden rahat dışkılama yapamadığını düşünüyor. Dolayısıyla hemoroid tedavisi olup bu memelerden kurtulduğunda ise kabızlığın da geçeceğini, rahat ve sarunsuz dışkılamaya kavuşacağını sanıyor. Ama doğal olarak YANILIYOR...
  Şimdi ne yapılabilir? Ömür boyu aklı kı.ında yaşamak zorunda değilsiniz. Ama bunun için sil baştan ele alınmanız gerekecek. Bu çerçevede sadece makata ve olmuş olduğunu hemoroide odaklanamak yerine altta yatan ve dışkılama güçlüğüne yol açan hastalıkları da içerecek şekilde detaylı sorgulama ve muayeneye alınmanız, müteakiben de (gerek olduğu kadarıyla) ileri proktolojik tetkiklerle (Baryum Defekografi, Endoanal USG ve Anal Manometri gibi) incelenmeniz gerekecektir. Tüm bu detaylı incelemelerden elde edilen sonuçlar doğrultusunda; hem teşhis eksikliklerini hem de tedavi yetersizliklerini gidermek mümkün olacaktır.
Hemoroid Bağlantı 30.05.25
Hocam merhaba 2 ay önce dikişli hemoroid ameliyatı oldum agrım sızım kalmadı ama lavabodan sonra tekrar lavabo hissiyatı geliyor normalmi sizce bu kanamamda oluyor
Op. Dr. Levent TEZCAN 02.06.25
  Anladığımı kadarıyla kalsik yöntemle hemoorid ameliyatı oldunuz. Ameliyat sonrası ilk 3-5 aylık süreçte, ameliyat yerlerindeki iyileşme süreci sebebiyle yalancı WC hissi olabilir.
  Ancak bu durum hiç azalmıyor veya devam ediyorsa altta yatan ve dışkılama güçlüğüne yol açan hastalıklar (Anismus, rektal ınternal mukozal prolapsus, rektal hiposensitivite gibi) yönünden de irdelenmek gerekebilir.
  • « İlk Sayfa
  • « Önceki Sayfa
  • 1
  • 2
  • [ 3 ]
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Sonraki Sayfa »
  • Son Sayfa ( 24 )
 
ÖNBİLGİ TALEP FORMU
Farkındalık İçin Form Doldurun ..
 
 SORULAR VE YANITLAR
Siz de Sorun ..
 
HASTA HİKAYELERİ
Siz de Paylaşın ..
Etiketler: hemoroid, basur, bursa hemoroid, bursa basur, makat kanaması, makatta şişlik, kabızlık, makatta ağrı, peklik, basur çeşitleri, basur tedavisi, hemoroidektomi, anal fissur, fissür, makatta çatlak, makat çatlağı, anal apse, makat darlığı, maktta ağrı, Levent TEZCAN, rektosel tedavisi, anismus, anismus sebepleri, defekografi

MENÜ

  • - ANASAYFA
  • - HAKKIMIZDA
  • - ANAL HASTALIKLAR
  • - ANOREKTAL HASTALIKLAR
  • - TEŞHİS VE TEDAVİ
  • - PROKTOLOJİ BLOG

PROKTOLOJİ DESTEK

  • ÖN BİLGİ TALEP FORMU »»
  • SORULAR VE YANITLAR »»
  • PAYLAŞIM ve YORUMLAR »»

İLETİŞİM VE RANDEVU

AnalCerrahi
Kükürtlü Mah. Oulu Cad. Oylum Gökberk
Sit. F bl. D:1 Osmangazi, BURSA

+90 (224) 235 10 50

+90 (532) 485 18 00

basurum@gmail.com

© 2006 - 2021 Site Haritası (Xml) (Etiketler)
Bu site içeriği, bilgilendirme amacıyla hazırlanmış olup teşhis ve tedavi hizmeti vermemektedir.
Web Tasarım Nettrend