Bilmek İstedikleriniz
Bu bölümde, site içeriğinde bahsi geçen hastalık ve tedavilerle ilgili bilmek istediğiniz detaylara ait sorular yanıtlanmaktadır.
Siz de SORUN...
(Cevaplarımızın mail adresine de gelmesini isterseniz aktif bir mail adresi kullanınız.)
Dışkılama ve makatla ilgili kişisel sorunlar için lütfen, ÖNBİLGİ TALEP Formu doldurun, yanıtlayalım....
BurakKyR Bağlantı 11.04.25
Merhabalar Levent bey,
Ben de tıp yoluna başlayan bir hekim adayı olarak sürekli beni korkutan bi sorunum hakkında bilgi almak istiyorum.
Dışkılama öncesinde cam kesiği tarzında ağrı vardı. Fakat dışkılama sırasında ağrı ve kanama oluşmadı.
Gittiğim doktor fissür ve kücük dış hemoroid oluştuğunu söyledi. (BU BASUR DA AĞRİSİZ).
Kabızlık geçmesine rağmen dışkılamada sorun yaşadığımı ve tuvalete gitmeyi sağlayan sıkışma hisssinin kayboldugunu belirttim. Fissürden olduğunu söyledi. Ve bana l.... ve p.... adında iki krem verdi.
Fakat bu kremleri araştırınca ağrıya yönelik kremler olduğunu öğrendim.
Bende ağrı olmadıği halde tuvalet sorunu yaşıyorum bu tedavi yönteminin işe yaramasını beklemeli miyim?
Maalesef bulunduğum yere yakın bi proktoloji uzmani bulunmamakta ve şu an için gidebilecek imkanım da yok.
Sevgi ve saygılarımla,
Ben de tıp yoluna başlayan bir hekim adayı olarak sürekli beni korkutan bi sorunum hakkında bilgi almak istiyorum.
Dışkılama öncesinde cam kesiği tarzında ağrı vardı. Fakat dışkılama sırasında ağrı ve kanama oluşmadı.
Gittiğim doktor fissür ve kücük dış hemoroid oluştuğunu söyledi. (BU BASUR DA AĞRİSİZ).
Kabızlık geçmesine rağmen dışkılamada sorun yaşadığımı ve tuvalete gitmeyi sağlayan sıkışma hisssinin kayboldugunu belirttim. Fissürden olduğunu söyledi. Ve bana l.... ve p.... adında iki krem verdi.
Fakat bu kremleri araştırınca ağrıya yönelik kremler olduğunu öğrendim.
Bende ağrı olmadıği halde tuvalet sorunu yaşıyorum bu tedavi yönteminin işe yaramasını beklemeli miyim?
Maalesef bulunduğum yere yakın bi proktoloji uzmani bulunmamakta ve şu an için gidebilecek imkanım da yok.
Sevgi ve saygılarımla,
Op. Dr. Levent TEZCAN
14.04.25
Sizin de belirtmiş olduğunuz gibi dışkılama öncesinde cam kesiği tarzında da olsa bir ağrı tanımlıyorsunuz.Muayenenenizde de fissi tespit edilmiş. Dolayısıyla da size ağrı kesici ve kas gevşetme özellikleri ön planda olan ilaçlar verilmiş. Bu sayede makatta kasılmayı azaltabileceğiniz düşünülmüş. Ki bu sayede makattaki kasılmayaya sekonder gelişen his kaybının da düzeleceği düşünülmüş.
Gelelim bir diğer konuya... -Kabızlık geçmesine rağmen dışkılamada sorun yaşadığımı ve tuvalete gitmeyi sağlayan sıkışma hissinin kayboldugunu belirttim.- demişsiniz. Ama Sitemizde de bahsettiğimi gibi kabızlık, sadece katı sert dışkılama ve veya seyrek tuvalete gitme değildir. Siz hala kabızlık yaşıyorsunuz.
Gelelim bir diğer konuya... -Kabızlık geçmesine rağmen dışkılamada sorun yaşadığımı ve tuvalete gitmeyi sağlayan sıkışma hissinin kayboldugunu belirttim.- demişsiniz. Ama Sitemizde de bahsettiğimi gibi kabızlık, sadece katı sert dışkılama ve veya seyrek tuvalete gitme değildir. Siz hala kabızlık yaşıyorsunuz.
hydr Bağlantı 11.04.25
hocam merhaba bende tam boşaltım yapamama ve makatta yanma sorunu var paylaşımlarınızın çoğunu okudum anismus olabilir gibi duruyor tam boşaltım yapmayı engelleyen başka bir hastalık var mı acaba onu da göz önünde bulundurmak isterim.
Op. Dr. Levent TEZCAN
11.04.25
Tam boşalamama ve rahatlayamama şeklinde ön plana çıkan bu kabızlık hali, sıklıkla doğru diye bilinen hatalı dışkılama alışkanlıkları temelinde belirginleşir. Yani Anismus temelinde... Ama zamanla buna rektal hiposensitivite adı verilen his kaydı da eşlik etmeye başlar ve ıkınmalar iyice artar. Artan bu ıkınmalara paralel olarak yapısal hasarlar da oluşmaya başlar. Rektal Internal mukozal Prolapsus, Rektosel (kadınlarda), Pelvik taban düşüklüğü gibi...
O yüzden dışkılama sorunları yaşayan hastaların çok daha detaylı ve her yönünyle incelenmesi gerekir. Aksi takdirde doğru ve eksiksiz teşhise ulaşmak mümkün olmaz. Doalayısıyla etkin ve kalıcı tedavi de mümkün olmaz.
O yüzden dışkılama sorunları yaşayan hastaların çok daha detaylı ve her yönünyle incelenmesi gerekir. Aksi takdirde doğru ve eksiksiz teşhise ulaşmak mümkün olmaz. Doalayısıyla etkin ve kalıcı tedavi de mümkün olmaz.
Rwerty Bağlantı 09.04.25
Merhabalar 20 yaşında bir erkeğim bu zamana kadar normal bir şekilde tuvalet vardı ve hiç bir sorun yaşmadim ta ki 1 ay öncesine kadar. Bazi sepebler yüzünden tuvaletimi o sıra 3 4 gün yapmadım ve o sıra fazla su içmiyordum. İlk 1 2 gün cam kesiği tarzında ağrı oldu. Fakat o sıralar sert dışkılama olmama durumuna rağmen tuvaletimi bi türlü yapamıyordum.Bu böylece sürdü nasıl olsa kabızlık geçti deyip üstüne gitmedim. Ama eskisi kadar tamamıyla tuvaletimi yapıp rahatladığımı hissedemiyordum. Geçen haftalarda tekrar 2-3 günlük su içmeme ve tuvalete gitmeme gibi bi durum oldu. Durumu 1 haftadir bol su içip lifli beslenmeme rağmen sorun devam ediyor. Genelde yumuşak dokuda dışkılamama rağmen yine de eskisi gibi tuvaletimi yapamıyorum. Genel cerrahi doktoruna gittiğimde ise kücük bir basur oluştuğunu ve fissürdür büyük ihtimalle fazla ıkınma deyip 2 krem ve kabizlik hapi verip gönderdi.Fakat bu sürecin başından beri kanama ve dışkılama sırasında ağrı yaşmadım. Acaba anismus gibi bi hastalığa mı yakalandım herhangi bir travmatik durum yaşamadim lütfen yardımcı olun bu konuda endişelenmeye başlıyorum.
Op. Dr. Levent TEZCAN
09.04.25
Her ne kadar 1 ay öncesine kadar hiçbir sorun yoktu diye belirtmiş olsanız da bir kişinin, 3-4 gün tuvalete gitmeden (dışkı boşaltımı yapmadan) durabilmesi normal değildir. O yüzden sizin normal diye düşündüğünüz dönem, gerçekten normal miydi? Yoksa sıkıntı yaşamadığınız için bu sadece size ait bir normal miydi?
Bu kısa hatırlatma osnrasında sizin de ifade etmiş olduğnuuz gibi altta yatan ve dışkılama güçlüğüne yol açan hastalıklara (Anismus, Rektal hiposensitivite, Rektal Internal mukozal prolapsus, Pelvik taban düşüklüğü gibi) yönelik olarak...
Öncelikle detaylı sorgulama ve muayeneye alınmanız, sonrasında ise ihtiyaç durumuna göre ileri proktolojik tetkiklerle (Baryum Defekografi, Anal manometri ve 3d endoanal usg gibi) incelenmeniz gerekecektir. Tüm bu detaylı muayene ve incelemelerden elde edilecek sonuçlar doğrultusunda ilerlenebilir.
Bu kısa hatırlatma osnrasında sizin de ifade etmiş olduğnuuz gibi altta yatan ve dışkılama güçlüğüne yol açan hastalıklara (Anismus, Rektal hiposensitivite, Rektal Internal mukozal prolapsus, Pelvik taban düşüklüğü gibi) yönelik olarak...
Öncelikle detaylı sorgulama ve muayeneye alınmanız, sonrasında ise ihtiyaç durumuna göre ileri proktolojik tetkiklerle (Baryum Defekografi, Anal manometri ve 3d endoanal usg gibi) incelenmeniz gerekecektir. Tüm bu detaylı muayene ve incelemelerden elde edilecek sonuçlar doğrultusunda ilerlenebilir.
Yigit Bağlantı 06.04.25
Merhaba hocam iyi çalışmalar diliyorum. Hocam ben 70 gün önce anal fissür ve hemoroid ameliyatı oldum hala ağrılarım ve kanamalarım devam ediyor. Kendi doktoruma bir çok kez gittim ama hiç bir çözüm olmadı. Başkaca doktora gittim Fissürektomi olmam gerektiğini söylediler. İnternetten araştırdığım kadarıyla fissürektominin çok eskilerde kaldığını artık kullanılmadığını ve makat darlığına sebep olduğunu okudum ve videolarda izledim. Sizin fissürektomi ile alakalı düşünceniz nedir hocam. Siz fissürektomi yapıyor musunuz.
Op. Dr. Levent TEZCAN
07.04.25
Geçirmiş olduğnuuz hemoroid ve çatlak (Kas gevşetme-LİS) ameliyatı sonrası devam eden ağrı ve kanama oluyorsa, sorunun hala makat ağzında olduğunu düşünüp makat ağzını tdavi etmeye çalışmak (fissürektomi gibi) çok yanıltıcı olacaktır. Aynı kuyuya bir daha düşmek gibi olacaktır...
Sanırım yıllardır deva meden ama pek önemsemediğini veya beslenmeyle geçiştirmeye çalıştığınız bir dışkılama sorununuz var. O yüzden de rahat tuvalet yapamıyor ve her tuvalette makata yüklenmek zorunda kalıyorsunuz. Yani yukarıdan karnınızı sıkmadan aşağıdan dışkı çıkaramıyorsunuz. Bu yüklenmelerin bir sonucu olarak da yıllar içerisinde hemoroid, çatlak gibi makat hastalıkları ve makat sıknıtıları yaşamaya başladınız. Bu çerçevede muayene olup ameliyat oldunuz. Ama...
Geçirmiş olduğnuuz ameliyatlar dışkılama sorunlarınızı çözmedi. Dolayısıyla her tuvalette makata yüklenmeye devam ediyorsunuz. Bu yüklenmelerin bir sonucu olarak da sıkıntılar deevam ediyor...
Sonuç olarak... Her ne kadar yaşam konfor ve kalitenizi bozan makat sorunları nedeniyle ister istemez, makata ve hemoroid/çatlak gibi makat hastalıklarına odaklanıyor olsanız da sizdeki asıl sorunun (altta yatan ve pek önemsemediğiniz veya beslenmeyle geçiştirdiğinizi sandığınız) dışkılama güçlüğü (dışkı çıkış güçlüğü tipi kabızlık) olduğunu, bu çerçevede her tuvalette makata bir şekilde yüklendiğinizi ve bu yüklenmenin bir sonucu olarak da makat sorunları yaşadığınızı düşünmekteyim.
Bu çerçevede öncelikle doğru diye bilinen dışkılama alışkanlıklarınızı gözden geçirilmesi, sulu ve sebze ağırlıklı az beslenme yerine herşeyden ve bolca yiyecek tarzda daha dengeli bir beslenmeye geçilmesi, iyice sıkışmadan ve ucuna gelmeden Wc ye gidilmemesi, sıkışma hissi geldiğinde ise tutup ertelemeden ve neresi olursa olsun tuvalete gidilmesi, tuvalette ise doğru pozisyon alıp diyafram nefes eşliğinde ve makatı gevşeterek dışkılamaya çalışılması gerekir. Tuvalette ikide bir makatın sıkıp sıkıp kapatılmaması, kapatıldığı takdirde taharetlenip kalkılması ve tekrar açılmaya zorlanılmaması, kapatıldı ve hala içeride birşey kaldıysa da son kalan parçayı çıkarmaya çalışmadan kalkılması, gerekirse gün içerisinde ve sıkışma hissi oluştuğu takdirde tekrar WC ye gidilmesi uygun olacaktır. Dışkılama için desteğe ihtiyaç olduğunda (itlemek gerektiğinde ise) nefes tutarak değil de nefes vererek (3-5 sn liğine küçük bir balonu zorla şişiriyormuş gibi) ıkınmak gerekir. Ama unutmayın ki dışkı; karnınızı sıktıkça (itledikçe) değil gevşeyince ve çoğunlukla da kendi kendine çıkacak... Bu bağlamda sitemizin proktoloji blog sayfasında (https://basurum.com/proktoloji-blog.html) yer alan normal dışkılama ve diyafram nefesi bölümlerini okuyabilirsiniz...
Tüm bunlara rağmen arzu edilen rahatlamaya ulaşılamadığı takdirde daha ileri tetkiklerle (Baryum Defekografi, Yüksek çözünürlüklü Anal Manometri ve Endoanal Ultrason gibi) incelenmeniz gerekir. Elde edilecek sonuçlara göre de hem makata (hemoroid, çatlak) hem de altta yatan ve dışkılama güçlüğüne yol açan hastalıklara (Anismus, rektal mukozal prolapsus, pelvik taban düşüklüğü, rektal hiposensitivite gibi) yönelik daha bütünsel tedavilere gitmek mümkün olacaktır. Ki ancak bu sayede, uzun vadeli etkin ve kalıcı sonuçlara ulaşmak mümkün olacaktır.
Sanırım yıllardır deva meden ama pek önemsemediğini veya beslenmeyle geçiştirmeye çalıştığınız bir dışkılama sorununuz var. O yüzden de rahat tuvalet yapamıyor ve her tuvalette makata yüklenmek zorunda kalıyorsunuz. Yani yukarıdan karnınızı sıkmadan aşağıdan dışkı çıkaramıyorsunuz. Bu yüklenmelerin bir sonucu olarak da yıllar içerisinde hemoroid, çatlak gibi makat hastalıkları ve makat sıknıtıları yaşamaya başladınız. Bu çerçevede muayene olup ameliyat oldunuz. Ama...
Geçirmiş olduğnuuz ameliyatlar dışkılama sorunlarınızı çözmedi. Dolayısıyla her tuvalette makata yüklenmeye devam ediyorsunuz. Bu yüklenmelerin bir sonucu olarak da sıkıntılar deevam ediyor...
Sonuç olarak... Her ne kadar yaşam konfor ve kalitenizi bozan makat sorunları nedeniyle ister istemez, makata ve hemoroid/çatlak gibi makat hastalıklarına odaklanıyor olsanız da sizdeki asıl sorunun (altta yatan ve pek önemsemediğiniz veya beslenmeyle geçiştirdiğinizi sandığınız) dışkılama güçlüğü (dışkı çıkış güçlüğü tipi kabızlık) olduğunu, bu çerçevede her tuvalette makata bir şekilde yüklendiğinizi ve bu yüklenmenin bir sonucu olarak da makat sorunları yaşadığınızı düşünmekteyim.
Bu çerçevede öncelikle doğru diye bilinen dışkılama alışkanlıklarınızı gözden geçirilmesi, sulu ve sebze ağırlıklı az beslenme yerine herşeyden ve bolca yiyecek tarzda daha dengeli bir beslenmeye geçilmesi, iyice sıkışmadan ve ucuna gelmeden Wc ye gidilmemesi, sıkışma hissi geldiğinde ise tutup ertelemeden ve neresi olursa olsun tuvalete gidilmesi, tuvalette ise doğru pozisyon alıp diyafram nefes eşliğinde ve makatı gevşeterek dışkılamaya çalışılması gerekir. Tuvalette ikide bir makatın sıkıp sıkıp kapatılmaması, kapatıldığı takdirde taharetlenip kalkılması ve tekrar açılmaya zorlanılmaması, kapatıldı ve hala içeride birşey kaldıysa da son kalan parçayı çıkarmaya çalışmadan kalkılması, gerekirse gün içerisinde ve sıkışma hissi oluştuğu takdirde tekrar WC ye gidilmesi uygun olacaktır. Dışkılama için desteğe ihtiyaç olduğunda (itlemek gerektiğinde ise) nefes tutarak değil de nefes vererek (3-5 sn liğine küçük bir balonu zorla şişiriyormuş gibi) ıkınmak gerekir. Ama unutmayın ki dışkı; karnınızı sıktıkça (itledikçe) değil gevşeyince ve çoğunlukla da kendi kendine çıkacak... Bu bağlamda sitemizin proktoloji blog sayfasında (https://basurum.com/proktoloji-blog.html) yer alan normal dışkılama ve diyafram nefesi bölümlerini okuyabilirsiniz...
Tüm bunlara rağmen arzu edilen rahatlamaya ulaşılamadığı takdirde daha ileri tetkiklerle (Baryum Defekografi, Yüksek çözünürlüklü Anal Manometri ve Endoanal Ultrason gibi) incelenmeniz gerekir. Elde edilecek sonuçlara göre de hem makata (hemoroid, çatlak) hem de altta yatan ve dışkılama güçlüğüne yol açan hastalıklara (Anismus, rektal mukozal prolapsus, pelvik taban düşüklüğü, rektal hiposensitivite gibi) yönelik daha bütünsel tedavilere gitmek mümkün olacaktır. Ki ancak bu sayede, uzun vadeli etkin ve kalıcı sonuçlara ulaşmak mümkün olacaktır.
ayaz Bağlantı 04.04.25
Merhabalar izninizle 2 sorum olacak ilki ggk testleri güvenilir midir? Klozete düşmüş gaitadan alınan örnekle bakılsa sonuç değişir mi? İkinci sorum kronik çatlak sonrasında her zaman kanama olmaz mı? Anal fissür ağrısı nereye yayılım yapar?
Op. Dr. Levent TEZCAN
07.04.25
Gaitada gizli kan (GGK), bir tarama testidir. O yüzden güvenilir mi derken... Bir sonraki dışkılamayı beklemek varken klozete düşmüş dışkıyı vermenin anlamı ne? Aciliyeti yok ki?
Anal fissür de her dışkılama veya sonrasında yada günün her saatinde kanama olacak diye bir şart yoktur. Yayılım yapmaz. Makat, yeter zaten... Ağrı, bacaklara doğru yayılırsa altta yatan bir Anismus varlığı dikkat çekicidir.
Anal fissür de her dışkılama veya sonrasında yada günün her saatinde kanama olacak diye bir şart yoktur. Yayılım yapmaz. Makat, yeter zaten... Ağrı, bacaklara doğru yayılırsa altta yatan bir Anismus varlığı dikkat çekicidir.