Bilmek İstedikleriniz
Bu bölümde, site içeriğinde bahsi geçen hastalık ve tedavilerle ilgili bilmek istediğiniz detaylara ait sorular yanıtlanmaktadır.
Siz de SORUN...
(Aktif bir e-posta adresi kullanınız.)
Dışkılama ve makatla ilgili kişisel sorunlar için lütfen, ÖNBİLGİ TALEP Formu doldurun, yanıtlayalım....
fatee Bağlantı 22.04.15
hocam merhabalar..bende yıllardır var olan hemoroid taki 1 ay öncesine kadar beni rahatsız etmiyordu..
1 ay önce kabızlığa yakalandım yaklaşık 2 saatin sonunda çıkarabildim..O gün bugündür de makat bölgemin hemen yanında parmak boğumu kadar bir parça var oldu,bir yanma bıçak kesiği gibi bir hisle yasıyorum..
özellikle büyük abdestimi yaparken önce kabız gibi geliyor(kanamalı şekilde) sonra normalleşiyor yeme içmeme dikkat etmeme rağmen (bağsurdan kaynaklı mı ? yoksa bağırsaklarımda mı bir problem var?)..
doktora gittim aynen böyle anlatım eğildi baktı ameliyatlık dedi ilaç fayda etmez dedi !
ameliyattan 2 gün öncesine de tetkik için çağırdı !
sizin bahsettiğiniz yöntemlerden bahsedilmedi defekografi 3D endoanal yada endoskopi gerek var mıdır beni yönlendirirseniz sevinirim.. şimdiden teşekkür ederim.
1 ay önce kabızlığa yakalandım yaklaşık 2 saatin sonunda çıkarabildim..O gün bugündür de makat bölgemin hemen yanında parmak boğumu kadar bir parça var oldu,bir yanma bıçak kesiği gibi bir hisle yasıyorum..
özellikle büyük abdestimi yaparken önce kabız gibi geliyor(kanamalı şekilde) sonra normalleşiyor yeme içmeme dikkat etmeme rağmen (bağsurdan kaynaklı mı ? yoksa bağırsaklarımda mı bir problem var?)..
doktora gittim aynen böyle anlatım eğildi baktı ameliyatlık dedi ilaç fayda etmez dedi !
ameliyattan 2 gün öncesine de tetkik için çağırdı !
sizin bahsettiğiniz yöntemlerden bahsedilmedi defekografi 3D endoanal yada endoskopi gerek var mıdır beni yönlendirirseniz sevinirim.. şimdiden teşekkür ederim.
Op. Dr. Levent TEZCAN
23.04.15
Basur diye gün yüzüne çıkan sıkıntıların öncelikle dışkılama güçlüğü, yani dışkı çıkış güçlüğü kabızlığı yönünden ele alınmasını önermekteyiz. BU sayede basur oluşmunda rol oynaya kabızlığın da, hemoroide ilave olarak tedavi planlamasına girmesini sağlamaktayız. Böylece çok daha uzun vadeli ve kalıcı bir hemoroid tedavisi sağlayabilmekteyiz... Yoksa tekrarladı diyen veya kabız olmamaya çalışın kabız olursanız tekrar denilen hastalardan olunabilmektedir... Özellikle de detaylı sorgulama sırasında dışkılama güçlüğüne ait bilgilerin alındığı hastalarda anal muayeneye ilave olarak defekografi, endoanal usg, anal manometri gibi ileri tetkiklerle de araştırılmasını önermekteyiz.
Ugurk55 Bağlantı 16.03.15
Merhaba, 1,5 ay önce fissür ve fistül ameliyatı oldum aynı anda.Herhangibir ağrı yada kanam yok. Fakat büyük tuvaletten sonra ilk birkaç saat içinde dışkı rengi sızıntı şeklinde çamaşırımda lekelenme oluyor daha sonra kesiliyor.Diğer sorunum da ameliyat önceside olan sarı renkli akıntı hla tam olarak kesilmedi.
Acaba geçirdiğim operasyon başarısızmı oldu? Bu şikayetlerim zamanla düzelen normal bulgularmı yada tam analamıyla düzelmesi ne kadar süreç alır? Bu konuda bilgi verirseniz sevinirim.
Acaba geçirdiğim operasyon başarısızmı oldu? Bu şikayetlerim zamanla düzelen normal bulgularmı yada tam analamıyla düzelmesi ne kadar süreç alır? Bu konuda bilgi verirseniz sevinirim.
Op. Dr. Levent TEZCAN
17.03.15
Sanırım fistülize anal fissürünüz vardı ve bu çerçevede hem fissür hem de fistül tedavisi gördünüz. Tedavi işlemine girmeden önce yapılmış Endoanal USG (360derece) ve Anal manometri incelemeleriniz mevcut mu? Çünkü sormuş olduğunu sorulara cevap verebilmek için ameliyat öncesi makat kas yapınız ve fistülünüz hakkında bilgilere sahip olmak gerekir. Bu incelemeler yapılmadığı takdirde sorularınıza cevabı sadece doktorunuz verebilir. Ya da bu incelemelere girmeli ve çıkacak sonuçlara göre cevap verilmelidir...
Uğur Bağlantı 27.02.15
Merhaba Hocam, anal fistül tedavisinde kullanılan Dairesel Fiber Diot Laser ve VAAFT teknikleri hakkındaki düşünceleriniz nedir acaba, klasik cerrahinin olası yan etkilerinden dolayı bu yöntemlerin tercih edilmesi uygun mudur,her fistül çeşidinde uygulanır mı? başarı ve tekrar oranı hakkında bilgi verip yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkür Ederim, iyi çalışmalar..
Op. Dr. Levent TEZCAN
03.03.15
Anal fistül, özellikle de komplike anal fistül tedavisinn iki temel komplikasyonu bulunur. Bunlar Tekrar etme ile makat kas hasarıdır ve bir terazinin iki kefesi olarak düşünülebilir. İşte anal fistül tedavisinde öncelikli amaç; terazinin olabildiğince dengede kalmasını sağlamaktır. Yani olabildiğince hem tekrarlama riskini hem de makat kas hasarını azaltmaktır. Dolayısıyla da sadece bir kefeye yönelip diğer kefeyi gözardı etmemek gerekir.
Bu çerçevede bahsi geçen alternatifleri; anal plug gibi sfinkter koruyucu (makat kas hasarı yapmayan) tedaviler arasında düşünebiliriz. Geçmişi çok daha eskiye dayanan anal plug yönteminin başarı oranı yüzde altmışlar civarındadır. Bu başarı oranı UYGUN VAKALAR için çok iyidir...
Diğer taraftan sfinkter koruyucu yöntemlerde uygun vaka seçimi tam ve yeterli yapılamadığında terazinin diğer kefesi, yani tekrarlama riski belirginleşebilmektedir. Bu durum sfinkter koruyucu alternatiflerin en önemli dezavantajıdır ve hastalığı çok daha komplike hale getirebilmektedir.
Sonuç olarak tedavi öncesi iyi ve tam değerlendirilmiş uygun vakalarda ve makat kas hasarının belirgin olacağı hastalarda tercih edilebilir....
Bu çerçevede bahsi geçen alternatifleri; anal plug gibi sfinkter koruyucu (makat kas hasarı yapmayan) tedaviler arasında düşünebiliriz. Geçmişi çok daha eskiye dayanan anal plug yönteminin başarı oranı yüzde altmışlar civarındadır. Bu başarı oranı UYGUN VAKALAR için çok iyidir...
Diğer taraftan sfinkter koruyucu yöntemlerde uygun vaka seçimi tam ve yeterli yapılamadığında terazinin diğer kefesi, yani tekrarlama riski belirginleşebilmektedir. Bu durum sfinkter koruyucu alternatiflerin en önemli dezavantajıdır ve hastalığı çok daha komplike hale getirebilmektedir.
Sonuç olarak tedavi öncesi iyi ve tam değerlendirilmiş uygun vakalarda ve makat kas hasarının belirgin olacağı hastalarda tercih edilebilir....
Toprak Bağlantı 19.02.15
Hocam Merhaba bundan yaklaşık 7 buçuk ay önce "Anal Fistül" emaliyatı geçirdim yaklaşık ameliyat olmadan 1 yıl kadar doktorlara göründüm fakat bir teşhis konulmadığı için patladı ve iğne deliği kadar bir delikten akıntı ve koku sorunuyla Gastroenteroloji cerahina göründüm ameliyat kararı alındı belden aşağısı uyuşturuldu asistanları tarafından emaliyat edildim. 30 gün raporuydum bu sürenin 15 günü batikonlu sıcak su tedavisi uyguladık ameliyat olmadan önceki delik kadar delik hala duruyor ve pislik eskisi kadar olmasada koku hala ayni doktora göründüm makatta girerek iltahabi dışarı çıkarıyor ve iyileşme de duraklama olmuş 27 yaşındayım bu yaşlarda rastlıyoruz deniliyor sürekli aynı şekilde gittim geldim tekrar kontrole gitmeden sizin fikirlerinizi de almak istedim aydınlatırsanız sevinirim bu delik ameliyat öncesindeki aynı delik mi yoksa iyileşmede denildiği gibi duraklama mı yaşanmıştır.Egğer böyle ise çözüm nedir saygılar.
Op. Dr. Levent TEZCAN
20.02.15
7 aylık bir sürece rağmen makat kenarında ek bir delik var ve akıntı ve kirlenmeye de sebep oluyorsa nüks(tekrar etme) olarak düşünmek gerekir. Ama uygulanan tedavi tekniğini de bilmek gerekir. Aşamalı tedavi süreçlerinde tedavi süreci uzun olabilmekte ve bu nedenle de akıntılar devam edebilmektedir. Bu nedenle anal fistül hastalığınızın türü ve tedavi şeklinizi bilen hekiminiz tarafından değerlendirilmeniz çok daha uygundur. Aksi takdirde sil baştan ele alınıp değerlendirilmeden birşey söylemek uygun olmayacaktır.
nilgun Bağlantı 17.02.15
iyi akşamlar Levent Bey. geçen sene hemoroit ameliyatı sonrası başlayan çatlaklarım oluştu.iyileşme çabasıyla bir sürü doktorun kapısını çaldım.çogu fissür var,kabız olma,merhemler ve su banyolarına oturtup inanılmaz ağrılar çekmeme sebep oldu.daha sonra gittiğim fakülte doktoru defekografi çektirip 3.derece rektosel tanısı koydu.egzersizle biraz iyilesşince ameliyatın zor olduğunu söyleyip erteledi.bu arada tekrar aynı sıkıntılarım başladı.ve 1 haftadır inanılmaz ağrılarım oluyor.telefonlarıma da henüz geri dönüşü olmadı doktorumun. buraya yazma sebebim ameliyat söylenildiği gibi zor mu.sonrası başka sorunlar yaşar mıyım.egzersizle düzelme şansım var mı.lütfen yardım edin.teşekkür ederim.
Op. Dr. Levent TEZCAN
17.02.15
Hemoroid, Anal Fissür gibi makat hastalıklarının altında sıklıkla kabızlık problemi yatar. Ancak çoğu kişi yaşadığı bu kabızlığı sıklıkla peklik, yani seyrek tuvalete gitme ve kalın sert dışkılama olarak düşünür. Hatta bunun sebebi olarak da beslenme değişikliklerini suçlar ve yapacağı düzenlemelerle çözüme gitmeye çalışır. Ancak her ne kadar düzenli olarak tuvalete gidebiliyor ve gittiğinde de yumuşak kıvamlı dışkı çıkarabiliyor olsa da; yıllardır, gereksiz ıkınmalarla gerçekleştirdiği dışkılama işlevinin farkında değildir. Yani Dışkılama Güçlüğü tipi KABIZLIK yaşadığının farkında değildir.
Sanırım benzer durumları siz de yaşadınız ki hemoroid durumu hasıl oldu ve bir tedavi sürecine girdiniz. Ancak devam eden gereksiz ıkınmalar nedeniyle bu seferde makat çatlağıyla uğraşmak zorunda kaldınız...
Sizde de saptandığı gibi bayanlardaki Dışkılama güçlüğü tipi kabızlıkların altında sıklıkla rektosel hastalığı yatar. Ancak rektosel hastalığı ıklıkla tek başına olmaz. Redundan rektosigmoid, Dilate Rektum, Rektal ıntussusception, rektal mukozal prolaps, anismus, pelvik taban düşüklüğü, anal spazm gibi ilave durumların bir veya birkaçı ile birlikte olabilmektedir.
Dolayısıyla tedavi planlamasına geçmeden önce tüm bu olasılıkların da gözardı edilmemesi gerekir. Bu amaçla çekilen defekografinin bu ilave olasılıkların varlığı veya yokluğu ile ilgili bilgi içermesi gerekir. Yani sadece rektosel varlığını gösteren bir defekografi işe yaramaz. Diğer taraftan sistemi bir bütün olarak düşünürsek defekografik incelemenin 3D Endonal usg tetkiki ile birleştirilerek makat kaslarının durumu da belirlenmelidir.
Günümüzde rektosel onarımı ameliyatlarından gerek yapabilen tecrübeli cerrah sayısının kısıtlı olması gerekse bu ameliyat tekniklerinin kendine has yan etkilerinin, komplikasyonlarının olması sebebiyle mümkün olduğunca uzak durulmaya çalışılır. İlave olarak uygulanan tekniklerin başarı oranları hayli düşüktür. Ki bu düşüklüğün asıl sebebi ise rektoselin tek başına olmaması, ilave hastalıklar nedeniyle hastadaki dışkılama güçlüğünün bir şekilde devam etmesidir.(Kişisel düşüncem)
Bu çerçevede gerek makat şikayetleriyle gerekse peklik veya dışkılama güçlüğü ile gelen hastalarımıza Anal Cerrahi olarak yaklaşımımız; Hastaların olabildiğince bir bütün olarak değerlendirilmesi şeklindedir. Bu sayede rektosel başta olmak üzere dışkılama güçlüğü yaşayan UYGUN hastalara; Lazerötesi Tedavi modelimizle yardımcı olmaya çalışmaktayız. Bu tedavi modelinin Lazerle alakası yoktur. Önce zarar verme mantığıyla geliştirilmiş Cerrahi bir yöntemdir. Bu nedenle de yan etkisi ve ek bir hasar durumu yoktur.
Sanırım benzer durumları siz de yaşadınız ki hemoroid durumu hasıl oldu ve bir tedavi sürecine girdiniz. Ancak devam eden gereksiz ıkınmalar nedeniyle bu seferde makat çatlağıyla uğraşmak zorunda kaldınız...
Sizde de saptandığı gibi bayanlardaki Dışkılama güçlüğü tipi kabızlıkların altında sıklıkla rektosel hastalığı yatar. Ancak rektosel hastalığı ıklıkla tek başına olmaz. Redundan rektosigmoid, Dilate Rektum, Rektal ıntussusception, rektal mukozal prolaps, anismus, pelvik taban düşüklüğü, anal spazm gibi ilave durumların bir veya birkaçı ile birlikte olabilmektedir.
Dolayısıyla tedavi planlamasına geçmeden önce tüm bu olasılıkların da gözardı edilmemesi gerekir. Bu amaçla çekilen defekografinin bu ilave olasılıkların varlığı veya yokluğu ile ilgili bilgi içermesi gerekir. Yani sadece rektosel varlığını gösteren bir defekografi işe yaramaz. Diğer taraftan sistemi bir bütün olarak düşünürsek defekografik incelemenin 3D Endonal usg tetkiki ile birleştirilerek makat kaslarının durumu da belirlenmelidir.
Günümüzde rektosel onarımı ameliyatlarından gerek yapabilen tecrübeli cerrah sayısının kısıtlı olması gerekse bu ameliyat tekniklerinin kendine has yan etkilerinin, komplikasyonlarının olması sebebiyle mümkün olduğunca uzak durulmaya çalışılır. İlave olarak uygulanan tekniklerin başarı oranları hayli düşüktür. Ki bu düşüklüğün asıl sebebi ise rektoselin tek başına olmaması, ilave hastalıklar nedeniyle hastadaki dışkılama güçlüğünün bir şekilde devam etmesidir.(Kişisel düşüncem)
Bu çerçevede gerek makat şikayetleriyle gerekse peklik veya dışkılama güçlüğü ile gelen hastalarımıza Anal Cerrahi olarak yaklaşımımız; Hastaların olabildiğince bir bütün olarak değerlendirilmesi şeklindedir. Bu sayede rektosel başta olmak üzere dışkılama güçlüğü yaşayan UYGUN hastalara; Lazerötesi Tedavi modelimizle yardımcı olmaya çalışmaktayız. Bu tedavi modelinin Lazerle alakası yoktur. Önce zarar verme mantığıyla geliştirilmiş Cerrahi bir yöntemdir. Bu nedenle de yan etkisi ve ek bir hasar durumu yoktur.